ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА РАДНИКЕ ШКОЛЕ
Кад сам дошао јутрос у школу, Јадранка, Матија и Зорица су већ били ту, као и Рале, Драгана и Гоца. Било је 7 и 25 и нисам могао да уђем у наставничку канцеларију. Није било оног смеха и граје са којим почињемо сваки радни дан. Некако је било чудно и тужно, иако је за нама један незаборавни викенд, један од оних дана када нам све оно што радимо и понекад помислимо да нема смисла, добије пуни смисао и значај. Знали смо да награде за наш рад стижу увек касније, али су најбоље у добрим делима наших ученика. Та награда стигла је у суботу од наше ученице Оливере Миливојчевић у тексту о нашој школи у часопису Правда. Као да смо добили Божански знак и поруку да смо на добром путу и сигуран сам да ће нам свима то бити најбоља помоћ да и овај изазов савладамо. Наша бивша ученица Оливера дала нам је набољи лек за све и без обзира што се за лек не каже хвала, хвала јој што нам враћа веру да има смисла учити и образовати се.
У том смислу, наша мисија се наставља и у новим, необичним, готово незамисливим условима.
Јутрос смо направили организацију рада у складу са препоруком да се : „...смањи непосредни контакт и боравак већег броја људи у школи“, водећи рачуна пре свега о здрављу ученика и свих запослених на следећи начин.
Јадранка ће радити од куће, а све захтеве према њој радници школе, родитељи, ученици и други шаљу на mail-ове које смо јутрос у 9 и 46 објавили на сајту. Зорица и Душица у рачуноводству раде у школи по потреби, а њих три и ја долазимо у школу по потреби на међусобни захтев. Помоћни радници и Рале (Анђелић је још увак у кућној изолацији) имају своја конкретна задужења и они их извршавају у време које они одреде, а у школу долазе по мом позиву. Зорица храни рибице у наставничкој канцеларији, а Рале и помоћне раднице заливају цвеће. Брко би ваљало, са његовим суплентом, кад може да среди „Рајски врт“. Нена са Зорицом прати Доситеј и врши са Јадранком електронски одјаве и пријаве радника. Марија и Катарина поред осталог дежурају на сајту и раде на комуникацији и обавештавању свих нас, ученика и њихових родитеља.
Што се тиче обавеза наставника, најпре неколико савета. Поставићемо на нашем сајту банер са линком www.rasporednastave.gov.rs, па погледајте кад он крене за које предмете ће бити настава на РТС Планета. То је важно, јер од тога зависе ваше обавезе у учењу на даљину. Такође, препоручујем вам да максимално сарађујете у оквиру актива, тамо где треба да ученицима шаљете материјал за обраду наставних јединица. Исто то важи и за задатке и провере које ћете вршити.
Мислим да је прво што мора свако појединачно да уради за свако одељење у коме предаје да направи план са циљем да ученицима четвртог разреда до 30. априла, а ученицима првог, другог и трећег разреда до 29. маја „испредајете“, тј. урадите обраду свих наставних јединица које су остале да се ураде у овој школској години. Нпр, у четвртом разреду до 30. априла има још 6 недеља, а то је код фонда од 2 часа недељно, 12 часова обраде. Ако је свих 12 часова обрада видите да ли је то довољно да завршите наставни програм и направите тај план рада. Тај план пошаљите на мој mailОва адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели., да га ја проследим ШУ Чачак (обавеза из тачке 4 данашњег обавештења МП), а ваљало би да када почнете да ученицима шаљете mail-ове да им тај план предочите, да и они знају шта треба да се уради. Када то сагледате, имајте на уму, да званично до краја наставе за четврти разред имамо још 3 недеље у мају (за евентуално недостајуће часове обраде и за утврђивање). Такође, предлажем да ритам рада буде важећи распоред часова. Нпр. часове у I-2 имате понедељком и петком и тада им шаљете материјал са упутством за обраду наставне јединице и евентуалне задатке. Никако немојте слати и радити више наставних јединица недељно од недељног фонда и обавезно оставите могућност да вас ученици питају све што им није јасно. Проверавање радите после пређеног одређеног броја наставних јединица, по вашој процени и плану и на начин како ви мислите да је најбоље и у евентуалном договору са колегама из актива. У том ритму уписујете часове у електронски дневник.
ОБАВЕЗЕ ОДЕЉЕНСКИХ СТАРЕШИНА:
1. Одмах направите viber групе за своје одељење и направите листу mail-ова за своје одељење. Најбоље да ученици дају своје mail-ове, да не узимамо оне од родитеља које су дали за приступ es dnevnik-у, јер они имају своје шифре.
2. Ако има ученика који немају техничке могућности за овакву комуникацију доставите ми њихова имена, па ћемо за њих наћи други начин комуникације.
3. Пратите здравствено стање ученика и обавештавајте ме о томе да ли имате ученике који су под надзором тј. сумњом на коронавирус или слично.
4. Када сачините меилинг листу свог одељења проследите је професорима који предају у вашем одељењу. Ако немате контакт мени се обратите.
5. Обратите пажњу на тачку 7 данашњег обавештења МП, „додатни видови подршке ученицима у учењу на даљину“ и пронађите начине да са родитељима остварите сарадњу по овом питању.
ОБАВЕЗЕ ЗА НАСТАВНИКЕ:
1. Наставници чији предмети су на платформи РТС Планета:
1.1. Пратите предавања на овој платформи и бележите у електронски дневник ту наставну јединицу у свим одељењима у којима ви предајете и она је у програму, када се одржи то предавање (независно од дана када имате час у том одељењу). Такође, ученицима шаљите додатна упутства, упућујте их на уџбенике, додатну литературу и на питања која су битна за проверу савладаности те наставне јединице.
1.2. Водите евиденцију о активностима ученика (формативно оцењивање) у es dnevnik-у или у својим педагошким свескама.
2. Наставници чији предмети нису на платформи РТС Планета:
2.1. Материјал и упутство за обраду одређене наставне јединице шаљете на mail-ове свим ученицима одељења у којима предајете, са упутствима и свим што је потребно за обраду те наставне јединице, и са оним планом рада који сте мени послали.
2.2. Утврђивање градива и формативно оцењивање радите по својој процени и плану и бележите у es dnevnik и своју педагошку свеску.
Генерално, сада у прве 4 недеље ставите акценат на обраду градива и радите као да се ученици у овој школској години неће враћати у школу. Мислим да је ово довољно за почетак. Пратићемо како све ово иде и кориговати по потреби. Свако ко има неку идеју да ово побољшамо или има неке дилеме око овога нека ми се јави.
Шта да вам кажем на крају? Проналазите смисао у свему што се дешава и у свему што радите, јер да тога нема не би ни нас било.
Желим свима добро здравље и успех у раду.
У Чачку 16. март 2020.
Директор Гимназије у Чачку
Иван Ружичић, професор